AKTA Info

Anuntul tau acum in direct la AKTA Info!

Anunturi


AKTA TV Online

AKTA a lansat aplicatia prin care puteti urmari canalele TV favorite online



Acum ne gasesti si pe Facebook

Parametrii tehnici de calitate si procedura de masurare

B.1. Viteza de transfer a datelor

a) viteza nominala/maxima de transfer a datelor variaza in functie de nevoile de comunicare ale clientilor:

  • 40 Mbps
  • 100 Mbps

b) viteza minim garantata de transfer a datelor:  256kbps, 512kbps respectiv 1Mbps

B.2. Intarzierea de transfer a pachetelor de date

a) întârzierea de transfer a pachetelor de date maxima: 40ms
b) întârzierea de transfer a pachetelor de date medie:   20ms

B.3. Variatia întârzierii de transfer a pachetelor de date

a) variatia întârzierii de transfer a pachetelor de date maxima:  10ms
b) variatia întârzierii de transfer a pachetelor de date medie:     2ms

B.4. Rata pierderii de pachete de date

a) rata pierderii de pachete de date maxima:    0.1%
b) rata pierderii de pachete de date medie:     0%

OBS: Parametrii sunt relativi la echipamentele de backbone din Bucuresti si reprezinta valorile maxime

Parametrii de calitate administrativi sunt urmatorii:

1. Termenul de la care va incepe furnizarea accesului la internet (definit ca perioada de timp dintre momentul semnarii contractului de catre client si cel in care serviciul achizitionat este functional) – 15 zile calendaristice
2. Termenul de remediere a deranjamentelor48 de ore
3. Termenul de solutionare a reclamatiilor –  72 de ore.

Politica FUP: Cotele zilnice de trafic sunt: pentru serviciul “AKTA Fibra Torent”, 30 GB; pentru serviciul “AKTA Fibra Torent Plus”, 40 GB. Cotele de trafic se reseteaza  zilnic, la ora 00.00.Dupa depasirea Cotei zilnice de trafic per serviciu, AKTA TELECOM (AKTA)isi rezerva dreptul sa reduca viteza maxima pe care un abonat o poate atinge la ¼ din viteza maxima a serviciului de Internet pe care abonatul il detine.

Ca urmare a micșorarii vitezei maxime a serviciului de internet dupa depasirea cotei zilnice de trafic, nu va fi afectata experienta de utilizare pentru serviciile uzuale de tipul: mail, web, streaming (youtube, Netflix etc.)

Totusi va fi afectat timpul de descarcare pentru fisiere mari prin protocoale de tip ftp, BitTorrent etc. De asemenea va fi limitata si utilizarea concurenta a unor servicii consumatoare de latime de banda. De exemplu: mai multe sesiuni de youtube deschise concomitent.Dupa resetarea cotelor de trafic la sfarsitul zilei nivelul de banda disponibil va reveni la normal.

Pentru a proteja viata privata a utilizatorului final si pentru respectarea Regulamentului GDPR soluția de control (masurarea si gestionarea traficului) folosește o  metoda tehnică de pseudoanonimizare, astfel încât identificarea traficului clientului nu este posibilă, iar datele personale pseudoanonimizate nu sunt păstrate sau transferate, limitările fiind făcute la nivel de trafic total, fără a analiza conținutul acestuia.

  1. A) PARAMETRII DE CALITATE TEHNICI VALABILI IN RETEAUA Digital Cable Systems (akta.ro/internet)
  2. Viteza de transfer a datelor variaza in functie de optiunea clientilor, Serviciul Internet Akta Fibra Torent cu următoarele caracteristici: a) viteza nominală/maximă de transfer a datelor: 50 Mbps download/upload; b) viteza de transfer a datelor disponibilă în mod normal 20 Mbps download/upload; c) viteza minimă de transfer a datelor: 8,3Mbps download/upload. Serviciul Internet AKTA Fibra Torent Plus cu următoarele caracteristici: a) viteza nominală/maximă de transfer a datelor: 100 Mbps download/upload; b) viteza de transfer a datelor disponibilă în mod normal 50 Mbps download/upload; c) viteza minimă de transfer a datelor: 8,3Mbps download/upload..

Vitezele de acces la Internet pot fi testate prin intermediul sistemului Netograf.

Vitezele de transfer al datelor se pot atinge respectand I) conditiile tehnice referitoare la echipamentul Clientului, II) conditiile prealabile efectuarii testelor de viteza, III) pasii necesari pentru efectuarea testelor de viteza si IV) conditiile de efectuare a testelor de viteza

I.Conditii tehnice referitoare la echipamentul Clientului: ·Sistem de operare – Microsoft Windows 7 (sau mai nou), Linux, MacOS, actualizate si originale,care nu au suferit modificari, nu sunt Open source sau instalate fara licenta ·Procesor – Intel Core i3 2,5Ghz (2 CORE) sau echivalent ·Placa de retea – 100 Mbps Interface Controller ·Memorie RAM – Minim 4 GB ·Unitate de stocare – SSD sau SSHD ·Interfata de retea: pe cablu de 100 Mbps, adica adaptor LAN ·Cablu de retea – Utilizarea unui cablu UTP CAT5E sau CAT6 ·Conectivitatea intre placa de retea PC si router trebuie sa fie de 100Mbps full-duplex, fara erori sau pierderi de pachete pe interfata LAN intre PC si router.

II.Conditii prealabile efectuarii testelor de viteza:Testele de viteza, pe care se poate intemeia o reclamatie valida, trebuie efectuate prin intermediul unui echipament (laptop/desktop) care indeplineste conditiile tehnice mentionate mai sus,functioneaza in parametri normali si este conectat direct, cu cablul de retea.Testele de viteza nu se pot efectua in perioada existentei unor deranjamente sau lucrari planificate la retea, comunicate ca atare de catre AKTA.

 III. Pasii necesari pentru efectuarea testelor de viteza:(a) Crearea de catre Client a unui cont de utilizator in aplicatia pusa la dispozitie de ANCOM pe site-ul: http://www.netograf.ro, cont care trebuie sa poarte numele clientului si sa duca la identificarea acestuia prin asigurarea concordantei intre contul din aplicatia Netograf si IP/MAC router/pc/laptop – al titularului contractului de furnizare de servicii, obiect al reclamatiei;(b) efectuarea testelor de viteza prin aplicatia Netograf si descarcarea rezultatelor testelor in format excel din sectiunea Netograf/Rezultate/Istoric;(c) utilizarea unei conexiuni cu modemul prin cablu UTP CAT6, Ethernet, RJ45 si placa de retea Gigabit Network Interface Controller;(d) capacitatea si configuratia echipamentului Clientului pot limita rezultatele testului, astfel incat echipamentele cu caracteristici inferioare precum, dar fara a se limita la, procesor cu performante slabe, placa de retea inferioara, memorie insuficienta, pot furniza rezultate care nu corespund vitezei reale a serviciului de internet furnizat;(e)deconectarea oricaror altor echipamente sau dispozitivelor de pe router, enumerand, dar fara ase limita la, calculatoare, Wi-Fi, tablete, telefoane, camere de luat vederi, echipamente DVR,sisteme audio sau video, orice alte echipamente care s-ar putea conecta la internet;(f) inchiderea oricaror aplicatii care ruleaza pe fundal, in special a aplicatiilor care pot efectua trafic in perioada efectuarii testelor (update sistem de operare sau aplicatii, antivirus, streaming audio/video, P2P apps, torrents, transmisiune FTP etc.), dezactivarea firewall-ului si inchiderea oricaror conexiuni cu servere proxy;(g) asigurarea absentei oricaror probleme software (virusi, malware, aplicatii si drivere neactualizate);(h) utilizarea versiunii actualizate la zi a browser-elor web si folosirea de protocoale tcp/udp, nu http;

IV.Efectuarea testelor de viteza:(a) Testele de viteza trebuie efectuate intr-un interval de 30 de zile de utilizare a serviciului de acces la internet, calculat intre primul si ultimul test de viteza;(b) in fiecare dintre zilele in care sunt efectuate masuratorile, se vor realiza minim 3 grupuri de teste de viteza, fiecare grup de teste fiind compus din 3 teste consecutive, fiecare grup de teste efectuandu-se de pe minim doua browsere web diferite. Durata de timp intre fiecare grup de teste va fi de cel putin 8 ore intre ele, dintre care un grup de teste trebuie efectuat in intervalul 01:00 –09:00 am;(c) pentru testarea vitezei maxime de transfer al datelor se va efectua cel putin 1 grup de teste in intervalul de timp cuprins intre orele 01:00 am si 09:00 am;(d) pentru testarea vitezei de transfer al datelor disponibila in mod normal se vor efectua cel putin cate 1 grup de teste pe zi in afara intervalelor orare de varf (17:00 – 1:00 am);(e) rezultatele fiecaruia dintre testele de viteza trebuie salvate sub forma capturilor de ecran, precum si in aplicatia Netograf la Sectiunea ‘Rezultate/Istoric Rezultate’ in format Excel (.xls, .xlsx);(f) testele de viteza trebuie efectuate, cu respectarea tuturor conditiilor in care pot fi obtinute vitezele de transfer al datelor.

  1. Intarzierea de transfer a pachetelor de date: a) întârzierea de transfer a pachetelor de date maximă: 40 ms; b) întârzierea de transfer a pachetelor de date medie: 20 ms;
  2. Variaţia întârzierii de transfer a pachetelor de date: a) variaţia întârzierii de transfer a pachetelor de date maximă: 10 ms; b) variaţia întârzierii de transfer a pachetelor de date medie: 2 ms;
  3. Rata pierderii de pachete de date: a) rata pierderii de pachete de date maximă: 0.1%; b) rata pierderii de pachete de date medie: 0%;

Valorile mentionate mai sus nu influenteaza serviciile de acces la internet si nici utilizarea continutului sau a aplicatiilor.

  1. B) MANAGEMENTUL PROACTIV AL RETELEI CU SCOPUL ASIGURARII CALITATII SERVICIULUI DE ACCES LA INTERNET

In scopul evitarii congestionarii segmentelor de retea sau utilizarii acestora la capacitate maxima AKTA TELECOM SA asigura o monitorizare proactiva permanenta a propriei retele de comunicatii si a echipamentelor din retea

Pentru o optima gestionare a traficului, prin intermediul echipamentelor si solutiilor de ultima generatie, traficul poate fi prioritizat in functie de diferite categorii de trafic aferente serviciilor de transmisii de date si acces la internet. Avand in vedere monitorizarea proactiva a retelei si a echipamentelor in mod constant sunt realizate operatiuni de upgrade a capacitatii retelei.

AKTA  va asigura in mod constant prin personal calificat supervizarea parametrilor de securitate a retelei si serviciilor de comunicatii electronice in vederea preintampinarii situatiilor care pot conduce la degradarea calitatii serviciilor. Echipamentele si sistemele critice sunt protejate pe baza conceptului de “aparare in profunzime”, asupra lor fiind efectuate interventii doar de catre personalul calificat si autorizat special in acest scop. De asemenea sunt implementate proceduri de mentenanta periodica a echipamentelor si sistemelor critice in scopul identificarii potentialelor vulnerabilitati.

Metodele descrise mai sus de evitare a congestiei si optimizare a traficului nu influenteaza serviciile de acces la internet si nici utilizarea continutului sau a aplicatiilor.

  1. C) RECLAMAȚII PRIVIND VITEZA SERVICIULUI DE INTERNET. PROCEDURA DE SOLUTIONARE A RECLAMATIILOR CU PRIVIRE LA VITEZA DE ACCES. DESPAGUBIRI ACORDATE.

In situatia in care in urma realizarii testelor de viteza sunt inregistrate diferente permanente sau care se repeta la intervale regulate intre valorile maxime estimate/vitezele promovate de transfer si vitezele rezultate in urma testelor obtinute in conditiile prevazute la lit. A de mai sus, utilizatorii pot sesiza AKTA diferentele constatate, prin transmiterea unei reclamatii.

Reclamatia Clientului va fi analizată si solutionată de AKTA dacă aceasta constituie o reclamatie validă.

Pentru ca o eventuală reclamatie să fie considerată reclamatie validă, Clientul trebuie: (i) sa transmita reclamatia in termen de 30 de zile de la finalizarea testelor conform procedurii mai-sus mentionate. In afara de datele de contact (inclusiv codul de abonat si un numar de telefon valabil) reclamatia va cuprinde vitezele contestate, tehnologia utilizata si locul in care au fost realizate testele (coordonate geografice sau localitate/strada/numar). Reclamatia va fi depusa

  • in scris, pe email, la adresa client@akta.ro
  • in scris, prin posta, la adresa: Campulung, str. G.ral C. Simonescu, nr.9A, etaj 1.

 (ii) să transmită reclamatia în maxim 30 de zile de la data la care Clientul a finalizat efectuarea testelor de viteză; (iii) să ataseze reclamatiei capturile de ecran ale tuturor rezultatelor testelor de viteză efectuate conform conditiilor mentionate anterior si documentul în format excel descarcat din aplicatia de masurare, fie în forma tiparită, daca reclamatia se depune in scris, fie atasate e-mailului care contine reclamatia, dacă reclamatia se depune prin email.

Reclamatiile vor fi solutionate si remediate intr-un termen de 5 de zile de la data la care toate informatiile au fost furnizate in mod complet, inclusiv, acolo unde este cazul, datele si informatiile suplimentare solicitate de catre AKTA pentru solutionarea reclamatiei. In acest sens AKTA va putea desfasura propriile teste si va comunica ori de cate ori este necesar parcursul solutionarii reclamatiei cu utilizatorul pentru clarificarea valorilor inregistrate. In situatia in care in urma analizarii reclamatiei se constata – sub conditia respectarii de catre utilizator a metodologiei de testare mai-sus mentionata – existenta diferentelor dintre valorile maxime estimate/vitezele promovate de transfer si vitezele rezultate in urma testelor, utilizatorul este indreptatit sa primeasca despagubiri constand in reducerea pretului abonamentului lunar proportional cu perioada in care s-au inregistrat aceste diferente, acordate de la data receptionarii sesizarii si pana la remedierea situatiei, in masura in care testele desfasurate de catre AKTA confirma aspectele sesizate prin reclamatia transmisa, .

            În cazul oricărei diferențe permanente sau care se repetă la intervale regulate (însemnând minim 3 reclamații întemeiate în decurs de 3 luni) între performanța reală a serviciului de acces la internet în ceea ce privește viteza sau alți parametri de calitate a serviciului și performanța indicată în contract, clientul este îndreptăţit la rezilierea contractului înainte de termen fără plata unor penalități sau despăgubiri.

            Defecţiunile survenite în furnizarea Serviciilor din motive imputabile AKTA vor fi remediate în termenele prevăzute mai sus. Remedierea se va efectua doar dacă Clientul nu are debite scadente faţă de AKTA şi se va confirma prin semnarea ordinului de lucru sau telefonic.

 În cazul nerespectării de AKTA, din culpa sa exclusivă, a termenului de remediere a defecţiunilor. clientul este îndreptăţit la despăgubiri echivalente cu valoarea lunară a Serviciilor afectate, împărţită la numărul de zile din luna respectivă, înmulţită cu numărul de zile în care Serviciul respectiv nu a fost disponibil peste termenul asumat.

 Despăgubirile se acordă la solicitarea Clientului, iar după analizarea solicitării i se vor plăti sub formă de ajustare ce se va regăsi pe factura aferentă lunii următoare. Despăgubirile maxime datorate de AKTA într-o lună nu pot depăşi valoarea lunară a Serviciilor în discuţie.

Termenul de soluţionare a reclamaţiilor, altele decât cele privind defecţiunile sau cele privind viteza Serviciului de Internet, este de 5 zile, In cazul depăşirii de către AKTA, din culpa sa exclusivă, a termenului

asumat de răspuns la reclamaţii, clientul este îndreptăţit la despăgubiri echivalente cu valoarea serviciilor contractate, împărţită la numărul de zile din luna respectivă, înmulţită cu numărul de zile de întârziere peste termenul asumat.

In cazul în care litigiul nu poate fi soluţionat pe cale amiabilă,  clientul are posibilitatea de a se adresa  ANCOM  sau de a urma  alte proceduri extrajudiciare de soluţionare a litigiilor; de asemenea, clientul are  posibilitatea de a se adresa instantelor de judecata competente.





AKTA este marca inregistrata Digital Cable Systems SA. Digital Cable Systems SA este parte a grupului PineBridge Investments. © 2007 - 2020 akta.ro. Toate drepturile rezervate.